שידורי המהפכה?

בס"ד

"…כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים…" (ישעיה י"א ולקוטי מוהר"ן א' תורה כא' ד"ה חיים נצחיים)

נו, אני חושב שהשאר כבר די ברור, לא? אני יודע שאני נעשה נודניק בעניין הזה אבל זה באמת משהו שמצריך ברור עמוק.

אני לא יודע כמה מכם הספיקו לרעות בשדות זרים וכמה שמו לב לאיזה גל מטורף של רוחניות שסוחף את סוף המאה העשרים תחילת המאה העשרים ואחת למניינם, אבל משהו קורה לנו מתחת לרגליים ונראה לי שאפילו אפשר במידה מסויימת של זהירות לקרוא לזה "אחרית הימים". כן, זאת מהנביאים שלא יכלו להתאפק וסיפרו לנו על עצמנו כבר לפני יותר מאלפיים שנה.

בטח תגחכו עכשיו ותגידו "סוף סוף גילה את אמריקה הבחור" אבל אני חושב שמדובר במשהו הרבה יותר מורכב מזה. שמתי לב כמו שכבר סיפרתי בפוסט קודם, שאנחנו הדת עם המסורת הכי מוצנעת של מוארים והארה, וכמו שכבר ראיתם, אני די אובססיבי בעניין הזה. השאלה הגדולה שנשאלת היא איך יכול להיות שהדת שאנחנו רואים אותה כדת המקורית (לפחות חלקנו), לא מצביעה בגלוי על אחד הסודות העמוקים ביותר בבריאה? כל מי שמתעניין קצת ברוחניות נכנס לאינטרנט ומגלה רוחניות עמוקה מיני ים. לעומת זאת, סודות הקבלה נראים כמו תוכנת הפעלה ליקום רק שמי שמלמד את זה שכח לברר מי המתכנת.

יש לי סברה בעניין. אבל נתחיל במשל (אני אוהב משלים וסיפורים. הם גורמים לי להרגיש שאני באמת יודע על מה אני מדבר 🙂 ). משל למלך שהיה לו בן ורצה ללמד את בנו את רזי הנהגת הממלכה. רק שהבן היה מפונק ורצה כל היום רק להשאר קרוב לאביו ולא לעשות דבר מלבד ההנאה מהקרבה.

יום אחד, כעס המלך ,קרא ליועציו ואמר להם: "רצוני ללמד את בני לקח. אני אטיל כישוף על הממלכה ובני יאמין שהוא נמצא בגלות מכיוון שלא יראה את הממלכה. אתם תלוו את בני ותלמדו אותו גינוני מלכות  ודרכי הנהגת הממלכה וכך לאט לאט אחזיר אותו אלי".

למחרת בבוקר, התעורר בן המלך וגילה שהארמון נעלם. היועצים סיפרו לו שהוא הוגלה מארצו ושלעתיד לבוא המלך יחזירנו לממלכה בתנאי שהבן ילמד גינוני מלכות והנהגת הממלכה. הבן, בצערו הרב נעתר להצעת היועצים ומיד החל ללמוד. וכל כמה שהיה לומד היו נבקעים בקיעים בכישוף ובן המלך היה רואה את הממלכה.

והנמשל: ההנאה מקרבתו של המלך היא הנבואה או ידיעת ה'. למרות שכל אומות העולם יכולות לדעת מי המלך, רק בנו צריך לדעת איך להנהיג את ממלכת אביו. בבית ראשון היינו עסוקים מידיי בלנסות בדרכים לא חוקיות להגיע לקרבת אבינו שבשמיים. במקום להבין את תפקידנו, ניסינו למשוך תשומי כמו נדב ואביהו. בבית שני עברנו את העבירה הכי קשה- היינו מפורדים. כדי לגלות את אחדות ה' בעולם אנחנו צריכים להיות בחינת "מי כעמך כישראל גוי אחד בארץ". למעשה על פי תפיסה זו מעולם לא יצאנו לגלות אמיתית. רק "כושפנו" להאמין בכך.לאורך ההסטוריה של עם ישראל חכמים וצדיקים שהיו דבוקים בתורה והמצוות מעולם לא איבדו את יכולת הנבואה הן כאמצעי להעברת מסרים לעם והן כדרך בלתי אמצעית לבוא במגע עם השם יתברך. לעניות דעתי, הסיבה לכך שאין כביכול מסורת של הארה כמסורת היא שאנחנו בתור בני מלך אמורים להראות שאנחנו ראויים לכך על ידי עשיית רצונו. השילוב של קיום מצוות ו"נבואה" (עם או בלי מרכאות) הוא המימוש שלנו כעם סגולה בעולם. עם שתכליתו היא לכונן את מלכות ה' בעולם. "לתקן עולם במלכות ש-ד-י".

נראה לי… אני לא בטוח…ואתם מוזמנים לתקן אותי אם אני טועה וחלילה מט/תעה.

אבל אם אני צודק (אם), אז עכשיו אנחנו בתקופה שמבחינה גלובאלית מתחילה להיווצר מציאות של מאסה קריטית וככל שיותר יהודים שומרי תורה ומצוות יחשפו לנבואה/הארה, אותה מלכות תבנה במהרה ונזכה לראות ש"ה' אחד ושמו אחד".

בינתיים, בקצה המרוחק של הגלאקסיה, אנחנו עדיין צריכים לעבוד על המידות שלנו ובשביל זה אנחנו צריכים לזכור ש…

היום שבעה עשר יום לעומר שהם שני שבועות ושלושה ימים. הרחמן וכו'…

אודות רני בן-נר

מנסה לחזור בתשובה או כמו שחמותי קוראת לי "דתי בערך" :) בעל, אבא, בן, מטפל וחסיד ברסלב בהתהוות. נלחם בנחש מהמזרח הרחוק (כבר הכיש אותי הנבלה) ומנסה למצוא גשרים בין העולמות שבהם אני חי.
פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על שידורי המהפכה?

  1. אלומה הגיב:

    לא יודעת למה, אבל אני תמיד מסתבכת איכשהו כשמזכירים נושא כזה 🙂
    כמו שראית, אי אפשר למצוא אפילו רמז על זה ב"לב טהור" – http://levtahor.wordpress.com
    פשוט מפני שאין לי מה לומר…
    אבל אני תמיד נהנית מהכתיבה והתובנות שלך,
    המשל היה נפלא והנמשל עוד יותר.
    תודה רבה!

כתיבת תגובה