איך מקדמים גאולה

בס"ד

יין הונגרי

ר' נחמן מצא דרך להגיד לנו שיבוא יום ואנשים שמתיימרים לייצג את החסידות ינסו למכור לנו "יין" שהתואר שלו הוא "הונגרי" (כלומר יין מיוחד ומשובח). בתוך כל אחד מאיתנו מסתתר גרעין אותנטי שיודע לזהות את היין האמתי, אבל כשאנחנו מעזים לחשוף את הזיוף, בני אדם מתקוממים כנגדנו.

מהו אותו "יין הונגרי" שרבנו מדבר עליו?

משל הארמון

תורת החסידות של הבעל שם טוב הקדוש מספרת לנו על אשליה שמחזיקה אותנו כבני ערובה  במה שאנחנו קוראים לו מציאות.

הבעש"ט מספר על מלך שהייתה לו יכולת לייצר אחיזת עיניים שבאמצעותה יצר ארמון. את הארמון הקיף בחומות ומאחורי כל חומה פיזר כסף וזהב ואבנים טובות. המלך הורה לנתיניו להגיע אל ההיכל. היו ממשרתיו שעברו את החומה הראשונה, לקחו את הכסף והלכו הביתה. היו משרתים שהמשיכו הלאה אך כשנתקלו באוצר גדול יותר, לא עמדו בפיתוי ולקחו  אותו וחזרו הביתה. רק בן המלך התעקש וחדר דרך כל החומות כדי לראות את פני המלך בהיכל הפנימי ביותר. כאשר הגיע להיכל המלך, גילה שכל החומות והאוצרות היו רק אחיזת עיניים.

תוספת לסיפור הארמון

אני מוכן להסתכן ולהמשיך את הסיפור.

כאשר בן המלך הגיע להיכל הפנימי, הוא גילה שאין הפרש בינו לבין המלך ושכל החומות והאוצרות היו תמיד חלק בלתי נפרד ממנו ורק האשליה גרמה לו להאמין בנפרדותו  מהמלך.

הבעש"ט מספר לנו במקום אחר (צוואת הריב"ש) שמידי פעם עלינו להפסיק מלימוד התורה לצורך דבקות בה' יתברך. מכיוון שכשאנחנו לומדים, אין לנו ברירה אלא להתנתק מבורא העולם.

היין ההונגרי הוא אותו יין משכר של הגילוי שהשם הוא האני האמתי שלנו, אותו היפוך אותיות שהופך אותנו מ"אני " ל"אין". כל תכליתנו הוא להעלות את המציאות בחזרה לשורשה ב"אין" האלוקי ולא פחות מכך להוריד את ה"אין" האלוקי אל תוך המציאות החומרית מתוך הכרה במהותה ושורשה.

חגיגת האלוקות

הבעש"ט הקדוש גילה לנו שיש שלושה סוגים של דבקות:

דבקות באמצעות לימוד תורה.

דבקות באמצעות תפילה.

דבקות באמצעות עבודה בגשמיות.

הבעש"ט ידע שהכל הוא אלוקות ושכל פעולה בחיים, באמצעות ההתכווננות הנכונה יכול להיות אמצעי לדבקות. גילוי ה"אין" האלוקי בתוכי, עוזר לי לחשוף את אותו "אין" אלוקי שמצוי בתוך כל המציאות. כמובן שגדרי ההלכה מורים לי כיצד להתנהל בעולם בצורה מיטבית. בדיוק כמו חוקי הפיזיקה שמשכנעים אותי לא לקפוץ באופטימיות ממגדל עזריאלי.

הכל עניין של תודעה

האדם בכלל והיהודי בפרט, מצוי בתנודה של רצוא ושוב. כמיהה והתעלות לשמי מרומים וחזרה לארציות. השכחה היא עניין מצוי ובלתי נמנע, ולכן אנחנו מתעלים ונופלים. אך כל תכלית הירידה היא כדי לגלות אלוקותו יתברך גם במבואות האפלים. להזכיר לנו שבאמת "מלוא כל הארץ כבודו" וש"לית אתר פנוי מיניה", ושאם נהיה ישרים באמת עם עצמנו נוכל בסופו של דבר "לתקן עולם במלכות ש-ד-י"

אמן ואמן.

מודעות פרסומת

אודות רני בן-נר

מנסה לחזור בתשובה או כמו שחמותי קוראת לי "דתי בערך" :) בעל, אבא, בן, מטפל וחסיד ברסלב בהתהוות. נלחם בנחש מהמזרח הרחוק (כבר הכיש אותי הנבלה) ומנסה למצוא גשרים בין העולמות שבהם אני חי.
פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s